CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday, June 23, 2011

masalah orang lain tuk pengajaran diri sendiri.

Hai... lame sudah tidak berkunjung di sini.. arini rase nk kongsi ckit cte yg aku bru lalui.. mgu lps blk ipoh cm biase la.. lpk2 ngan mbr adelah perkara harus dilakukan... aku pn lpk2 la.. byk cte mlm 2 aku dpt dgr mslh cinta mostly.. aku dgr dan jadikn pengajaran..

situasi 1: suami isteri bergaduh sb c suami ada org lain.. dan bila c suami sudah mulai baik org lain 2 tetap menganggu lg...
komen aku : bkn senang nk bina rumah tangga kn, ank pn dh ade sorg.. jgn asyik pk nk cerai je.. blh cube baiki keadaan lagi 2. ble aku tgk2 muke kwn aku 2 (gurl) die cm dh blh maafkn suami die 2 walaupn sgt2 pahit tuk ditelan.. aku slalu nasihatkn die jgn buat keputusan terburu2.. hope sgt dorg bahgia balik cm dulu... wahai c suami hargailah isteri anda yg comel tu...

situasi 2: c isteri nk tuntut cerai sb xsanggup dh 'tanggung' suami... ni aku rase nk marah jgk kwn sorg ni(gurl) mmg die keje bgus gaji lg besar dr c suami.. besar byk la jgk.. kate kwn aku ni dh xsehaluan la ape la.. tp aku dgr cte die dh jumpe org kaye nk sara die doctor ye. siap plg aku berapi die ckp bapaknye sokong tindakan die siap ckp'kn abah dh ckp ko yg nk die sgt' ish bapak die ni la...
komen aku: xbaik tau buat cm2.. sian kt sang suami.. ni aku rase mst kwn aku ni dh ilang hormat kt suami die.. kalo otak dh diselubungi duitan ape pn ckp dh xmau dgr... susah btl aku nk nasihat.. kawin dh 3 tahun xkn la xphm2 lg perangai masing2... suami die siap mintak tlg nasihatkn wifenye supaya terima die. moga kwn aku ni tersedar dr mimpinye tu..

situasi 3: ni bru2 je aku dgr.. tp aku kongsikn jgk.. sorg kwn aku ni bru tersedor yg bkn die je dlm hati insan yg tersyg.. walaupn selama ni die tahu org 2 punyai skandle2 tp dibutakan mata dipekakkn telinge.. sumenye sb syg... syg dh buatkn die xblh nk pk ape2... kalo terpk pn ditelan jua....
komen aku: mmg sian aku tgk die menangis menyatakan die syg gler kt lelaki tu.. tp bg aku benda terang dan jelas ape yg lelaki 2 buat amatlah salah dan menyakitkn hati.. eloklah mengundur diri dan memakan diri.. aku harap die kuat nk menghadapi sume ni... sabar byk2 tau.

huhhhhh... mengeluh pjg aku ble memikirkn mcm2 la masalah.. masalah org kdg2 kite blh jadikn iktibar kn.. ini kisah benar ok.. jagalah hubungan murni yang korang ada skg. hargailah insan2 yg menyayangi anda.. aku bersyukur sgt dgn hidup aku skg... sgt2 bersyukur...

cewah... hehe :)
bye...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...