CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday, March 27, 2012

Second Penang Bridge

Assalamualaikum.....

hari ni hari rajin aku... rajin ke? hehe ntah la... khamis lepas 22.03.2012 aku g penang.. buat apa aku g sana? saje je jalan2... eh bukan la.. ofis aku ada buat lawatan sambil belajar kat Jambatan Kedua Pulau Pinang... aku bab berjalan ni memang la tersangat suka.. bertambah tambah tambah suka sebab aku bawak hubby aku en.Lalan teman skali... alang2 duk hotel sorang2 so bawak la teman... hari selasa lepas hubby aku habis kerja terus kami ke Penang. Tidur kat Pearl View Hotel. Hotel tu tak berapa best sangat la tapi ok untuk tidur sehari. kalau korang rasa nak pergi masa terdekat ni pastikan anda expert berbahasa inggeris sebab reception hotel tu pekerjanya semua orang Vietnam... Jenuh aku malam tu speking tahu...


Khamis pagi aku pun bertolak g kat Site Office Jambatan Kedua ni... Hubby tinggal kat hotel tidur sambil tunggu aku habis lawatan tengahari nanti... sampai sana kami di beri briefing pasal jambatan ini.. teruja betul dengan kerja dorang kat site sangat la perfect.. hebat dan hebat.....



so abis je brief aku naik bot woooo g tengok jambatan... best betul... aku teringat lak time naik bot kat langkawi tahun lepas hehe... panjang jambatan kali ni lebih sikit dari jambatan penang yang ada... aku naik bot dari mula jambatan kedua ni sampai la ke hujung... jauh la jugak 24km xsalah... lupe la...

tengok muka seorang pekerja yang teruja dapat naik bot dan makan angin hehe....


ni tiang-tiang konkrit semua dah siap pasang... hebat kan? lupa jugak jumlah tiang ni dalam 290 cam2...
saya di bawah jambatan.... pasni kena jalan kat atas la pulak....




lawatan kali ni memamg la best... abis je lawatan lagi la best. masa untuk pusing2 penang... amik kesempatan la apa lagi... aku ngan hubby terus g cari pasembor.. sedap sedap sedap...... kami pusing2 je penang petang 2... pas2 kami makan lak Sup Hameed.. oh memang sedap..


malam tu jugak kami balik ipoh... jumaat 23.03 cuti so im so happy bersenang lenang di rumah... isnin baru balik KL huhu.....



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...