CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, April 4, 2012

Azhan's family terengganu trip

hai assalamualaikum... hari ni aku baru masuk office since jumaat cuti.. lama kan cuti. memang best habiskan cuti hahaha... sebenarnya semalam (selasa) aku dah start kerja tapi semalam aku pergi lawatan tengok jambatan bermodular ye.. sok la aku cerita bentuk jambatan tu... hari ni aku nak cerita pasal family trip pergi terengganu.. best sangat sangat sangat... best sebab semua ahli lengkap..

jumaat pagi2 kami bertolak dari puchong (my sister's house) ke kuala terengganu. perjalanan mengambil masa dekat 8 jam.. kami berhenti berkali kali la penat kot tak penah duk dalam kereta sejauh tu... sampai sana dekat petang kami terus nak check-in homestay. kami duk dekat NURKASIH HOMESTAY. dekat dengan gong badak tempat jom heboh berlangsung.. sangat la jem.. so malam tu semua dah penat kami dinner dekat2 dengan homestay je... pas dinner terus balik rumah rehat...

oh ada kejadian ye... rumah yang diberi pada kami sangat la BAD sebab owner janji nak bagi 3bilik ada aircond tapi kami datang2 owner cakap rumah tu tengah renovate so dia bagi kami 1 je bilik aircond (kira rumah lain dari dijanjikan..) malam tu kami tidur dengan berpanas la last2 semua tidur kat bilik aircond, nasib la besar... abg ipar aku punya la marah so dia buat keputusan nak cari rumah lain.. malam tu jugak dia book apartment lain kul 3 pagi ok, kat SUMAI SUITE HOTEL.. terpaksa la owner homestay pulangkan duit kami...

sabtu pagi misi pertama makang nasik dagang hehe... ohh memang terbaik.. xsempat nak snap2 gambar makan sebab tiap kali nak makan aku sangat la teruja hahaha.... habis je makang terus pergi MASJID KRISTAL.. ok la masjid yang cantik... di bawah adalah gambar pengantin baru di hadapan masjid ye :)

sebelah dengan masjid ada criuse ye sapa xpenah cuba sila cuba... anda pasti teruja.. naik bot dalam 45minit pusing pulau2 yang menarik siap ada tour giude yang cerita tentang sejarah lagi...

ni gambar atok bersama cucu lelaki nya... tengok yang kecik tu dah macam spongebob je kan... cumilll sangat :)

lepas naik criuse jalan kat TAMAN TAMADUN ISLAM.. best sangat tempat ni ada hampir 20 replika masjid, ada TAJ MAHAL, Masjidil haram, macam2 ada.... dari rusia, ke rom ke mana2 lagi la... kat taman ni je berjam-jam nak jalan.. nak ambil gambar lagi... macam2 gaya la keluar tengok kat bawah ni sikit...

sampai kul 4 baru habis jalan.. terus check in kat apartment baru.. apartment 4 bilik semalam rm500 semua ruang ber-aircond. memang selesa la nak banding homestay biasa je... sempat anak-anak buah aku mandi pool lagi petang tu.. kami rehat2 terus keluar jalan2 kat PANTAI BATU BURUK.. makang celop-celop kat sana 1 cucuk rm2.00 je... ohhh happy nya kami !!

malam tu kammi g cari seafood lak.. pusing2 sampai ke marang sampai ke dungun... semua mahal melampau. last2 kakak aku cakap xyah seafood kalau nak seafood kita makan kat JERAM, Kuala Selangor je... makan la kat kedai biasa je.. nasi dagang la lagi... perut kenyang balik la apartment.. ahad pagi kami g shoping kat PASAR PAYANG lak.. habis shoping sana terus shoping ke LOSONG lak... sambil makang kopok lekor... abis duit akak dek non shoping aje.. petang 2 kami slow-slow balik kL...

Alhamdulillah semuanya selamat sampai ke rumah.. love u all my family :)