CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday, January 13, 2011

cerita rokok


Ada tiga sahabat, satu kura-kura… satu lagi kodok… satu lagi lipan kaki seribu.
Suatu hari kura-kura menjemput dua temannya ke rumahnya buat pesta kecil-kecilan. So… mereka bertiga meriakan pesta kecil di rumah kura-kura.
Setelah asyik bersembang, makan, minum dan lain-lain… si kodok berkata:
“Eh… rase mcm ade yg kurang ye… ular pn menyampuk “ye jugak..”… Oh iya kita tak ade rokok ya… patut rase lain sangat ni…”
Kura-kura: “Iya ya… sorry aku lupa nk beli rokok… kalo gitu lu beli aje leh ‘tu… warungnya dekat je…!”
Kodok: “tak kan aku lak… kn tuan rumahnya si kura- kura”
Kura-kura: “Iya jugak… tapi kan aku jalan lambat. Kalo kau kan boleh cepat…!!”
Kodok: “Ah… mana boleh macam 2!! Kalo cakap soal cepat ni… mesti si Lipan Kaki Seribu lebih cepet dari aku… kakinya je ada seribu!!!”
Kura-kura: “Oh iya ya.. baik kau yang pergi je, Lipan Kaki Seribu…”
Lipan Kaki Seribu: “aik aku plak kena…”
Kodok: “Udah… takde ape2 g je lah…”
Akhirnya si Lipam Kaki Seribu pergi juga untuk membeli rokok.
Si Kodok dan Kura-kura bergembira sambil berkaroke la... la... la.... Lima minit menunggu….si Lipan Kaki Seribu belum datang juga… 10 minit… 20 minit… satu jam… dan sampai lah tiga jam Ular Kaki Seribu masih tak balik lagi.
Kodok: “ish kenapa la si ular kaki seribu ni tak balik lagi..?”
Kura-kura: “Iya lah… risau aku… jom kita g tengok…!”
Kodok: “orait jom..!”
Tapi pas si kura-kura buka pintu… Ular Kaki Seribu memang ada di depan pintu.
Kura-kura: “ha ni dia…!”
Kodok: “lama dah kami tunggu... mane rokoknya. Tak tahan dah ni sangap…?!”
Lipan Kaki Seribu: “macam mane nk beli… jalan pun belom…!!”
Kodok: “Haah belom jalan?! Abis dari td buat ape…?
Lipan Kaki Seribu: “Yeeeeeeeee… susah ni… kan aku ngah PAKAI KASUT ! ! !!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...